خبرهای تازه از مدل 2018 گوشی Galaxy A9 Pro

گزارش تازه‌ای در کره جنوبی منتشر شده است که ادعا می‌کند سامسونگ سرانجام به فهرست نهایی تأمین کنندگان لنزهای دوربین اصلی در Galaxy A9 Pro (2018) دست یافته است و قصد دارد به زودی روند تولید انبوه اولین گوشی هوشمند خود را با دوربین اصلی 4 گانه آغاز کند. این گوشی قرار است به عنوان عضو تازه‌ای از سری محبوب Galaxy A سامسونگ معرفی شود و لنزهای دوربین آن هم توسط Samsung Electro-Mechanics تأمین می‌شوند. منابع آگاه در این باره همچنین گفته‌اند که ماژول این دوربین اصلی نوین قرار است توسط یک سازنده کره‌ای دیگر به نام MCNEX تأمین شود. ساز و کار این دوربین 4 گانه هم ظاهرا قرار است شگفت انگیز باشد چراکه گزارش شده سامسونگ این ماژول 4 گانه را به نحوی طراحی می‌کند که همه لنزهای آن قادر خواهند بود به طور هم‌زمان فعال شوند.

انتظار می‌رود این راهکار عکاسی تازه شبیه به سیستم دوربین در Galaxy A7 (2018) که چند روز پیش رسما معرفی شد، طراحی شود. Galaxy A7 (2018) سامسونگ به ماژول دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز شده اما A9 Pro قرار است یک لنز بیشتر داشته باشد. لنزهای این ماژول 4 گانه قرار است در عمل به طور یکجا فعال شوند اما برای ثبت برخی تصاویر ممکن است استفاده از کمتر از 4 لنز ضروری باشد. این رویکرد تازه سامسونگ بسیار جالب توجه است چراکه سیستم ‌های دوربین دوگانه که توسط سایر سازندگان ساخته شده‌اند هم چنین قابلیتی ندارند و در ثبت تصاویر از هر دو لنز به صورت یکجا استفاده نمی‌کنند.

  

سامسونگ قرار است رویداد انحصاری تازه‌ای را در تاریخ 11 اکتبر (19 مهر) برگزار کند و انتظار می‌رود که میان رده Galaxy A9 Pro (2018) در خلال همین رویداد معرفی شود. باید یادآوری کنیم که این رویداد قرار است در کشور مالزی برگزار شود و همین موضوع می‌تواند نشان دهنده احتمال انحصاری بودن عرضه گوشی مذکور باشد. به عبارت دیگر Galaxy A9 Pro (2018) در مالزی معرفی می‌شود و به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که این گوشی احتمالا به برخی بازارهای آسیایی محدود خواهد بود. سامسونگ مدت‌هاست در تلاش است تا با سازندگان چینی رقابت کند چراکه آن‌ها توانسته‌اند با ارائه محصولات سطح بالا اما ارزان سهم بیشتری از این بازار را به دست آورند. بدین ترتیب سامسونگ حالا بیشتر تمایل دارد چنین دستگاه‌های هوشمند و خلاقانه‌ای را روانه کشورهای در حال توسعه کند تا بتواند با فروش بیشتر درآمد بیشتری هم کسب کند و سهم خود را در بازارهای بزرگی مانند چین و هند افزایش دهد.

به نظر می‌رسد سامسونگ توانسته است به وعده خود وفا کند و میان رده‌های تازه‌اش را حالا به ویژگی‌هایی مجهز کند که پیش از این تنها در پرچمداران به کار می‌رفتند. البته Galaxy S و Galaxy Note همچنان قرار است سطح بالاترین گوشی‌های سامسونگ باشند اما این غول تکنولوژی استراتژی محصول خود را در بخش میان رده دستخوش تغییر کرده است. حالا دیگر مرز مشخصی میان سری‌های میان رده سامسونگ دیده نمی‌شود و احتمالا روند تولید سری‌های سطح پایین هم به زودی متوقف خواهد شد. پیش از این هم گزارش شده بود که سامسونگ به دنبال توقف تولید گوشی‌های سطح پایین و همچنین سری میان‌ رده‌های Galaxy J است.

منبع: gsm
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.