اسپیکر بلوتوث JBL Flip 4

اسپیکر «Flip 4» محصولی از شرکت «جی‌ بی ال» است که از طراحی مشابه‌ نسل قبلی خود یعنی Flip 4 بهره می‌برد. این اسپیکر از طریق فناوری بلوتوث به تلفن‌همراه یا پخش‌کننده‌ی صوتی متصل می‌شود و می‌تواند صدایی با کیفیت خوب به کاربر ارایه کند. توان خروجی این اسپیکر شرکت JBL برابر با 16 وات و فرکانس پاسخ‌گویی در آن بازه‌ی 70 هرتز تا 20 کیلوهرتز است. شرکت JBL این اسپیکر را به یک میکروفن داخلی تجهیز کرده است تا به کمک آن بتوان به تماس‌های دریافتی تلفن‌همراه پاسخ داد. اسپیکر جی بی ال مدل Flip 4 طراحی استوانه‌ای دارد که این موضوع باعث می‌شود هم بتوان از آن مانند یک اسپیکر دسکتاپ و هم به عنوان یک اسپیمر قابل حمل استفاده کرد. برای حمل آسان‌تر شرکت جی‌بی‌ال یک این اسپیکر را به یک بند تجهیز کرده است. اسپیکر Flip 4 در برابر نفوذ مایعات مقاوم است و به راحتی می‌توان آن‌را زیر آب برد بدون آن‌که نگران آسیب دیدن باشید. اسپیکر جی‌بی‌ال مدل Flip 4 انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری داخلی لیتیوم یونی تامین می‌کند که به کمک آن می‌‌توان تا 12 ساعت به پخش‌موسیقی به‌طور مداوم پرداخت. برای شارژ کامل این اسپیکر تنها به 3.5 ساعت زمان نیاز است.


اسپیکر Flip 4


اسپیکر بلوتوث JBL این روزها طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران پیدا کرده‌اند. این محصولات به‌راحتی به تلفن همراه یا پخش‌کننده‌ی موسیقی متصل می‌شوند و امکان گوش کردن به موسیقی را در گردش‌ها فراهم می‌کنند. امروزه شرکت‌های زیادی به تولید اسپیکرهای قابل‌حمل پرداخته‌اند و مدل‌های زیادی از اسپیکرها را طراحی کرده‌اند. برای خرید یک اسپیکر بلوتوث شاید مهم‌ترین نکات هماهنگی بین صدا، قابل‌حمل بودن و طراحی است. در سال‌های اخیر شاهد ظهور اسپیکرهای بلوتوثی باکیفیتی بوده‌ایم  که انتظارات کاربران را تا حدی بالابرده‌اند. برند «جی‌بی‌ال» (JBL) یکی از مشهورترین برندهای لوازم صوتی و تصویری است که اسپیکر دوست‌داشتنی «Flip 4» را به بازار عرضه کرده است. در این مطلب قصد داریم این محصول پرطرفدار کاربردی را موردبررسی قرار دهیم.


برند جی‌بی‌ال یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «هارمن» (Harman) است. این شرکت که در سال 2017 میلادی توسط سامسونگ خریداری شد تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری اتومبیل و لوازم جانبی الکترونیکی است. برندهایی مانند «ای‌کی‌جی» (AKG)، «اینفینیتی» (Infinity) و «ریول» (Revel) همگی از زیرمجموعه‌های این شرکت هستند. نام این شرکت با تعریف و تمجید موسیقی‌دان‌ها و علاقه‌مندان به حوزه صدا و تصویر عجین شده است. در مورد افتخارات این شرکت همین بس که اکنون بیش از 50 میلیون اتومبیل از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. میلیون‌ها دستگاه موبایل و دستگاه دیجیتال نیز در حال حاضر از تولیدات شرکت هارمن استفاده می‌کنند. امروزه حدود 30.000 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. شبکه فروش هارمن آسیا، اروپا و آمریکا را پوشش می‌دهد.


طراحی

شرکت جی‌بی‌ال یک سری از اسپیکرهای قابل‌حمل خود را به ‌نام FLIP نام‌گذاری کرده است.. FLIP4 یکی از اعضای این سری اسپیکرهاست. این محصول در چندین رنگ متنوع طراحی شده است که به‌راحتی می‌تواند هر نوع سلیقه‌ای را راضی کند. این اسپیکر شکرت جی‌بی‌ال بسیار به نسل قبلی خود یعنی اسپیکر «Flip 3» شبیه است. این اسپیکر همراه با بند آویزی به بازار عرضه شده است تا علاوه بر قراردادن آن به صورت عمودی و تفقی، بتوانید به راحتی آن را آویزان کنید. در بررسی اسپیکر Flip 3 عنوان کردیم که جی‌بی‌ال در طراحی آن سنگ تمام گذاشته است اما بدنه ضدآب در کنار طراحی استوانه‌ای‌شکل Flip 4 که صدایی فراگیر و 360 درجه را پخش می‌کند دلیلی بر فراتر رفتن جی‌بی‌ال در طراحی است. البته قسمتی از طراحی بیرونی این محصول تغییر کرده است و وزن آن نیز بیشتر شده است اما مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در این اسپیکر را می‌توان در بخش داخلی آن جست‌وجو کرد.


https://www.jbl.com/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dw190c966f/pdp/JBL_Flip4_Lifestyle_Image_3.png


باتری

انرژی موردنیاز Flip 4 از طریق یک باتری قابل شارژ 3000 میلی‌آمپری تأمین می‌شود که تا 12 ساعت قابلیت پخش مداوم موسیقی را دارد و تنها در 3.5 ساعت شارژ آن به‌صورت کامل پر می‌شود. این باتری با توانایی پخش 12 ساعتی خود یکی از برتری‌های Flip 4 نسبت به نسل قبلی خود یعنی Flip 3 محسوب می‌شود. این باتری از طریق کابل و پورت microUSB تعبیه‌شده روی بدنه‌ی دستگاه تأمین می‌شود.


اتصال

Flip 4 از طریق بلوتوث نسخه 4.2 به پخش‌کننده صوتی یا تلفن همراه متصل می‌شود. این اتصال بسیار راحت انجام می‌گیرد و کار پردردسری نیست. البته در این محصول خبری از ورودی 3.5 میلی‌متری AUX یا دیگر ورودی‌های معمول نیست و شاید این تنها نکته است که می‌توانیم برای آن به جی‌بی‌ال خورده بگیریم.


جی‌بی‌ال برای این محصول یک میکروفون داخلی در نظر گرفته است که امکان برقراری تماس تلفنی را از طریق اسپیکر برای کاربر فراهم می‌کند. این میکروفون دارای فناوری کاهش نویز و صداهای مزاحم پیرامون است که مکالمه‌ای باکیفیت و بی‌دردسر را فراهم می‌سازد. در کنار این قابلیت این اسپیکر شرکت جی‌بی‌ال امکان برقراری ارتباط با دستیار صوتی اپل (Siri) و گوگل (Google Assistant) را فراهم می‌کند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید با فشردن یک دکمه از طریق صدا دستوارت لازم را از طریق اسپیکر به گوشی همراه خود بدهید.


 صدای خروجی اسپیکر Flip 4 کمی بلندتر و واضح‌تر از Flip 3 است اما شاید این کیفیت در استفاده اول چندان برایتان ملموس نباشد. بااین‌حال، می‌توانید مطمئن باشید که اسپیکر Flip 4 تقریباً اعوجاج صدایی ندارد و در مقایسه با Flip 3 وضوح و بیس مناسب‌تری به همراه دارد.


https://www.jbl.com/on/demandware.static/-/Sites-masterCatalog_Harman/default/dwe8cea4e7/pdp/Lifestyle2.png


استاندارد «IPX7» که در این محصول به کار گرفته شده است باعث شده است که با محصولی کاملاً ضدآب مواجه باشیم. این اسپیکر قادر است تا عمق یک متری در آب فرو رود . همچنان به کار خود ادامه دهد. این استاندارد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های Flip 4 با نسل قبلی خود است که بسیار کاربردی است و آن را برای آن دسته از کاربران مناسب ساخته است که به مسافرت و گردش و انجام تفریحات ماجراجویانه و انواع ورزش‌ها علاقه‌مند هستند.


اسپیکر Flip 4 از سری محصولات شرکت مطرح جی‌بی‌ال محصولی بسیار باکیفیت است که برای طرفداران ماجراجویی و ورزش‌های هیجان‌انگیز کاربردی است. این اسپیکر ضدآب با طراحی دوست‌داشتنی، وضوح و بیس مناسب و قابلیت متصل شدن به دو دستگاه، یکی از برترین محصولات موجود در بازار است. درست است که هزینه خرید این محصول کمی بالاست اما امکانات و کیفیت ساخت این محصول باعث شده است که ارزش خرید آن نیز به‌اندازه قیمت آن بالا رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.